طالبان پاکستان با میانجیگری یک جرگه، هفت نیروی پولیس را که از ولسوالی سراروغه در وزیرستان جنوبی ربوده بودند، آزاد کرده است.
منابع پولیس گفتهاند که پس از این رویداد، بزرگان محلی برای آزادی نیروهای ربودهشده با تحریک طالبان پاکستان (تیتیپی) وارد گفتوگو شدند و در نتیجه، هر هفت گروگان بهگونه سالم به مناطق خود بازگشتند.
این منابع افزودهاند که تاکنون جزئیات رسمی درباره شرایط و مفاد توافق برای آزادی این افراد منتشر نشده است.
بر اساس گزارشها، احمدشاه، افسر پولیس سراروغه، همراه با تیم خنثیسازی مواد منفجره برای پاکسازی مواد انفجاری به منطقه پرتگی رفته بود، اما هنگام بازگشت، در منطقه بنگی ووله توسط افراد مسلح ربوده شد.
برخی منابع ادعا کردهاند که این نیروهای پلیس در ازای آزادی شماری از زندانیان تحریک طالبان پاکستان آزاد شدهاند، اما مقامهای پاکستانی تاکنون این ادعا را تأیید نکردهاند.
نویسنده:سعید سمیر








