جبهه مقاومت ملی افغانستان اعلام کرد که نیروهای این جبهه در ادامه حملات خود علیه طالبان، دو عضو این گروه را در ولسوالی گذره ولایت هرات هدف قرار داده و کشتهاند. به گفته این جبهه، این عملیات بدون وارد شدن آسیب به غیرنظامیان انجام شده است.
بر اساس خبرنامهای که جبهه مقاومت روز شنبه، ششم سرطان، منتشر کرد، این حمله حوالی ساعت ۹:۳۰ شام روز جمعه در منطقه سهراهی کمربندی هرات ـ قندهار، از مربوطات ولسوالی گذره، صورت گرفته است.
در این خبرنامه آمده است که افراد هدف قرارگرفته از نیروهای کندک کشف لوای اول قولاردوی الفاروق طالبان بودند و هنگام گشتزنی در این منطقه هدف حمله قرار گرفتند. جبهه مقاومت همچنین مدعی شده است که نیروهای این جبهه پس از اجرای عملیات، بدون تلفات محل را ترک کردهاند.
جبهه مقاومت تأکید کرده است که در جریان این حمله هیچ فرد غیرنظامی آسیب ندیده است.
طالبان تاکنون درباره این ادعا واکنشی نشان ندادهاند. این گروه همواره حضور و فعالیت نظامی جبهه مقاومت و دیگر گروههای مخالف مسلح را رد کرده و معمولاً مسئولیت حملات اعلامشده از سوی این گروهها را تأیید نمیکند.
با این حال، گزارشهای دورهای سازمان ملل نشان میدهد که در ماههای گذشته شماری از حملات جبهه مقاومت ملی افغانستان و جبهه آزادی افغانستان علیه مواضع طالبان ثبت شده است؛ موضوعی که از ادامه ناامنیهای پراکنده و فعالیت گروههای مخالف طالبان در برخی ولایتهای افغانستان حکایت دارد.
نویسنده:سلیمه آریایی








