شهابالدین دلاور، رئیس کمیسیون تماس با شخصیتهای افغان در اداره طالبان، هشدار داد که فروپاشی اداره کنونی میتواند افغانستان را با بحران و خودسری روبهرو کند. او در نشستی در کابل گفت که برای اداره طالبان هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد.
دلاور مدعی شد که اداره طالبان برای نخستین بار در چهل و هشت سال گذشته توانسته است تفرقه و اختلافات را در افغانستان از میان بردارد و همه را در یک صف واحد قرار دهد. او همچنین در واکنش به انتقادها درباره انحصار قدرت، گفت که اداره طالبان تنها متعلق به ملاها نیست.
رئیس کمیسیون تماس با شخصیتهای افغان همچنین درخواستها برای تشکیل حکومت همهشمول را رد کرد و با اشاره به جریانهای سیاسی گذشته گفت: «برخی از جمهوریت و حکومت افغانشمول سخن میگویند، اما در کدام یک از تنظیمهای گذشته حکومت همهشمول یا دموکراسی وجود داشت؟ در بسیاری از آنها، پس از پدر، فرزند به رهبری میرسید.»
اظهارات شهابالدین دلاور در حالی مطرح میشود که موضوع تشکیل حکومت همهشمول همچنان یکی از محورهای اصلی بحثهای سیاسی درباره آینده افغانستان و از مطالبات شماری از جریانهای داخلی و جامعه جهانی به شمار میرود.
نویسنده:سلیمه آریایی








