TOOSnews
اعلان
طالبان براى بررسى مشكلات بدخشان كميسيون ويژه تعيين كرد.
افغانستانتوس نیوز

طالبان براى بررسى مشكلات بدخشان كميسيون ويژه تعيين كرد.

۳ سرطان ۱۴۰۵
اشتراک‌گذاری
خلاصه

ذبیح‌الله امیری، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان، اعلام کرده است که ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر این گروه، یک کمیسیون عالی‌رتبه را برای بررسی و رسیدگی به مشکلات ولایت بدخشان ایجاد کرده است.

به گفته او، عبدالحق وثیق، رئیس استخبارات طالبان، فصیح‌الدین فطرت، رئیس ستاد ارتش، شمس‌الدین شریعتی، رئیس اداره نظارت و تعقیب فرامین، امان‌الدین منصور، والی پکتیکا و شماری دیگر از مقام‌های طالبان، اعضای این کمیسیون را تشکیل می‌دهند.

همچنین ابراهیم صدر، معاون وزارت داخله طالبان، در ترکیب این کمیسیون حضور دارد. این هیأت روز سه‌شنبه نشستی را در شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان، برگزار کرده است.

اسماعیل غزنوی، والی طالبان در بدخشان، در فهرست اعضای این کمیسیون شامل نیست. با این حال، ذبیح‌الله امیری گفته است که اعضای کمیسیون در جریان سفر خود با والی بدخشان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

بر اساس اظهارات رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان، رهبر این گروه به کمیسیون یادشده مأموریت داده است تا تمامی مشکلات موجود در این ولایت را بررسی کرده و گزارش نهایی خود را به قندهار ارائه کند.

امیری افزوده است که همه مسائل و چالش‌های بدخشان، از جمله موضوع معادن، در چارچوب فعالیت‌های این کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین حال، ذبیح‌الله امیری گفته است که برای جمعه‌خان فاتح، معاون پیشین والی زابل، ریاست یکی از شعبات استخبارات در کابل پیشنهاد شده است.

به گفته او، جمعه‌خان فاتح این پیشنهاد را پذیرفته و قرار است در آینده نزدیک برای آغاز مأموریت جدید خود راهی کابل شود.

با وجود این، جمعه‌خان فاتح تاکنون به‌صورت رسمی درباره این موضوع اظهارنظر نکرده است.

رهبر طالبان اخیراً جمعه‌خان فاتح را از سمت معاونیت والی زابل برکنار کرده و فیض‌الله تمیم، رئیس پیشین اداره معیار و کیفیت، را به جای او منصوب کرده است.

نویسنده:سلیمه آریایی

ما را دنبال کنید

کانال‌های رسمی برای خبرهای فوری، کلیپ‌ها و تازه‌سازی‌ها.

@TOOSnews.com

برای باز کردن کانال رسمی، روی یک آیکن بزنید.