مدار علی کریمی، از معدود مقامهای شیعه هزاره در حکومت طالبان و معین وزارت شهرسازی و مسکن این گروه، از برخورد نیروهای طالبان با شیعیان عذرخواهی کرد.
کریمی در مراسمی به مناسبت نهم محرم در غرب کابل، از نحوه برخورد با شیعیان انتقاد کرد و گفت موضوع محدودیتهای اعمالشده بر مراسم محرم و همچنین بازداشت شماری از شهروندان را با مقامهای ارشد طالبان در میان گذاشته است.
او همچنین اظهار داشت که برخی از دستورهای رئیسالوزرای طالبان بهطور کامل اجرا نشده و بر ضرورت رسیدگی به این موضوع تأکید کرد.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که در روزهای اخیر گزارشهایی از اعمال محدودیت بر مراسم محرم و بازداشت شماری از شهروندان در برخی مناطق افغانستان منتشر شده است.
نویسنده:سلیمه آریایی








