مسئولان یک شرکت تولیدی اعلام کردهاند که روند ساخت یکصد عراده بس شهری برای شهر کابل آغاز شده است. به گفته آنان، هر یک از این بسها ظرفیت انتقال پنجاه مسافر را دارد و قرار است در بخش حملونقل شهری مورد استفاده قرار گیرد.
بر اساس اطلاعات ارائهشده، این شرکت علاوه بر تولید بسهای شهری، موفق به ساخت موترهای تیزرفتار و ماشینهای معیاری خرمنکوب نیز شده است. مسئولان شرکت میگویند ظرفیت تولید این وسایط در داخل کشور فراهم شده و روند ساخت آنها ادامه دارد.
مسئولان افزودهاند که در صورت افزایش تقاضا، موترهای تیزرفتار در مدت بیست روز تولید و آماده عرضه به بازار خواهند شد. آنان این موضوع را نشانهای از توانایی فنی و تولیدی موجود در بخش صنعت موترسازی کشور عنوان کردهاند.
به گفته مسئولان، آغاز تولید بسهای شهری و سایر وسایط نقلیه بخشی از برنامههای توسعه تولیدات داخلی، ایجاد فرصتهای شغلی و تقویت ظرفیتهای صنعتی در کشور به شمار میرود.
این در حالی است که توجه به تولیدات داخلی و گسترش صنایع ملی در سالهای اخیر به یکی از محورهای مورد تأکید در بخش توسعه اقتصادی و صنعتی کشور تبدیل شده است.
نویسنده:سلیمه آریایی








