صدیق صدیقی،سخنگوی پیشین ریاست جمهوری افغانستان در نظام جمهوری، طالبان را بزرگترین و خونینترین گروه تروریستی در منطقه توصیف کرده و گفته است که مردم افغانستان در نهایت راهی برای رهایی از حاکمیت این گروه پیدا خواهند کرد.
او در تازهترین اظهارات خود گفته است که طالبان از سال ۲۰۰۱ به اینسو شمار زیادی از افغانهای بیگناه را کشته، زخمی و معلول ساختهاند. به گفته او، خشونتها و اقدامات این گروه برای مردم افغانستان قابل پذیرش نیست.
صدیقی همچنین از طرفهایی که با طالبان دیدار و گفتوگو میکنند و به آنان امتیاز میدهند، انتقاد کرده است. او از روند تعامل با طالبان و ادامه اعطای امتیازات به این گروه ابراز نگرانی عمیق کرده است.
سخنگوی پیشین ریاست جمهوری تأکید کرده است که مردم افغانستان برای رهایی از حاکمیت طالبان و سیاستهای این گروه راهی پیدا خواهند کرد. او افزوده است که با وجود قربانی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان افغان در حملات و اقدامات طالبان از سال ۲۰۰۱ تاکنون، برخی طرفها همچنان به روابط و مذاکرات خود با این گروه ادامه میدهند.
نویسنده:سعید سمیر








