خبرگزاری رویترز به نقل از سفیر اسرائیل در ایالات متحده، یحیئیل لایتر، گزارش داده است که ایالات متحده، اسرائیل و لبنان یک چارچوب توافق سهجانبه را امضا کردهاند.
به گفته لایتر، این چارچوب بر اقدامات عملی استوار بوده و هدف آن پیشبرد روابط میان اسرائیل و لبنان است. او افزود که اسرائیل خواهان «صلح واقعی» با لبنان است.
سفیر اسرائیل همچنین ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران و گروههای مسلح وابسته به آن تلاش کردهاند روند این توافق را مختل کرده و مانع پیشرفت مذاکرات شوند.
تا کنون، دولت لبنان و جمهوری اسلامی ایران در مورد این اظهارات و چارچوب توافق سهجانبه یادشده، واکنش رسمی نشان ندادهاند.
نویسنده:سعید سمیر








